Αναζήτηση
Προχωρημένη αναζήτηση
Εταιρεία Κατάλογος Νέα Θέματα Μικρές Αγγελίες Διαφημιζόμενοι Χρήσιμα
graphicarts.gr > Ενημέρωση > Outside 23 Μαϊου 2019 | Τελευταία Ενημέρωση: 23/05/2019
  Αρθρα - Θέματα
  Νέα - Ανακοινώσεις
  Νέες εκδόσεις
  Τεχνικά Θέματα
  Διαγωνισμοί
  Εκθέσεις - Συνέδρια
  Παρουσιάσεις εξοπλισμού
  Παρουσιάσεις προϊόντων
  Παρουσιάσεις υπηρεσιών
  Drupa 2008
  Drupa 2012
  Drupa 2016
Outside
  Graphica 2017

Marketing Services

Ο πιο αξιόπιστος οδηγός σας παρέχει τη βάση δεδομένων του για στοχευμένη προβολή
Θα σας χρειαστούν
Τεχνικά θέματα
Links

ΥΠΑΙΘΡΙΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ: Διαχρονική άξια

Πρόκειται για ένα παρεξηγημένο, καινοτόμο μέσο ή για μια κουραστική «παραφωνία» στο φυσικό τοπίο των πόλεων; Θεωρείται ένα συμπληρωματικό συστατικό του marketing mix ή ένα εργαλείο πολλαπλής χρησιμότητας;
Ότι και αν ισχύει, το βέβαιο είναι πώς το «αρχαίο» outdoor είναι πιο σύγχρονο από ποτέ...

Υψώνεται στους δρόμους και στα κτίρια των πόλεων άλλοτε μεγαλόπρεπα και άλλοτε σχεδόν συνωμοτικά.  Από μέσα της ξεπηδούν κάθε λογής brands και αποτελεί επιβεβαίωση του καταναλωτισμού που χαρακτηρίζει την κοινωνία μας. Βρίσκεται σχεδόν παντού και διαθέτει αμέτρητους εκπροσώπους... τόσους πολλούς, ώστε. χωρίς αυτούς, η όψη των μεγαλουπόλεων θα ήταν αγνώριστη. Όχι απαραίτητα καλύτερη, όπως κάποιοι πιστεύουν, αλλά σίγουρα διαφορετική.

Η υπαίθρια διαφήμιση αποκτά χρόνο με το χρόνο όλο και μεγαλύτερη δυναμική ως μέσο προβολής. Σύμφωνα με έρευνα Tns Carat, τα διαφημιστικά κονδύλια που απορρόφησε παγκοσμίως μέσα στο 2007 αυξήθηκαν κατά 5,5%. Ήτοι, παρουσίασε μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση τόσο από την τηλεόραση και το ραδιόφωνο όσο και από τα περιοδικά και τις εφημερίδες. Εξίσου προσοδοφόρα ήταν η πορεία του outdoor και στην εγχώρια αγορά, μιας και, όπως αναφέρει ο Γιώργοε Πολίτης γενικός Διευθυντής της Master Media System, «η υπαίθρια διαφήμιση απέσπασε μέσα στο 2006 το 19,2% της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης». Όσο για την επίδοση της το 2007, το outdoor «κινήθηκε ανοδικά με ένα ποσοστό της τάξης του 15.9%».

Η (υπαίθρια) θεωρία του χάους
«Η υπαίθρια διαφήμιση είναι κάτι περισσότερο από γιγαντοαφίσες. Έχει αναπτυχθεί. Δεν είναι πλέον ο φτωχός συγγενής της τηλεόρασης και της έντυπης διαφήμισης, αλλά έχει εξελιχτεί σε ένα ανεξάρτητο, αυτόνομο μέσο. Έχει γίνει πολύ αποτελεσματική», τονίζει στο www. canneslions.com ο Prasoon Joshi, εφετινός πρόεδρος της κριτικής επιτροπής των Outdoor Lions, ωστόσο ελάχιστοι αμφισβητούν το γεγονός ότι η υπαίθρια διαφήμιση παραμένει ένα αμφιλεγόμενο μέσο. Μία αγορά, στην οποία δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν ότι επικρατεί καθεστώς αναρχίας. Ο Γ. Πολίτης δεν διαφωνεί εντελώ5ς. Σπεύδει. Όμως, να επισημάνει ότι «η εν λόγω αναρχία έγκειται στην εισβολή του ανταγωνισμού με νέεε εταιρείες στο χώρο, οι οποίες δεν υλοποιούν τα επενδυτικά τους σχέδια και υποστηρίζουν ένα άναρχο επιχειρηματικό μοντέλο». Προτρέπει, λοιπόν, εαυτών και αλλήλους «να προσαρμόζουμε το επιχειρηματικό μας μοντέλο με επαγγελματικά κριτήρια που κρατούν την αγορά υγιή και ανταγωνιστική για το διαφημιζόμενο». Αντιθέτος, η Μαρία Πανταζή. General Manager ms Clear Channel Haidemenos Media, είναι περισσότερο καυστική: «θα έλεγα ότι επικρατεί το απόλυτο χάος. Είναι συνειδητή επιλογή που σαν εταιρεία δεν επεκτεινόμαστε με θέσεις στο δρόμο», αναφέρει και εν συνεχεία ρίχνει τα βέλη της προς το προβληματικό νομοθετικό πλαίσιο: «Ο υπάρχων νόμος, αν και προσπάθησε να βάλει μια τάξη, σε πολλά σημεία είναι παράλογος με πιο χαρακτηριστικό δείγμα τον τρόπο που ορίζει τις διαστάσει». Μάλιστα, δεν διστάζει να παραδεχτεί ότι «κάθε φορά που επισκέπτομαι ευρωπαϊκή πρωτεύουσα, βλέποντας την από τα περίχωρα της μέχρι και το κέντρο της, αισθάνομαι αφάνταστη ντροπή για την Αθήνα μας και όχι μόνο». Ποια είναι, συνεπώς. η ενδεδειγμένη λύση για την ίδια: «Η πλήρης κατεδάφιση όλων των θέσεων, ορισμός συγκεκριμένων σημείων και χτίσιμο από την αρχή», αν και αναγνωρίζει ότι αυτή η πρόταση «στοιχίζει αφάνταστα». Εκ διαμέτρου αντίθετη άποψη εκφράζει πάντως ο Βασίλης Φιλιππακόπουλος Διευθύνων Σύμβουλοι ins Remedy, o οποίος πιστεύει ότι, «οπό τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 και μετά, τα προβλήματα έχουν περιοριστεί σε τεράστιο βαθμό». Συμπληρώνει, ωστόσο, ότι τα κακός κείμενα θα εκλείψουν «όταν στην αγορά θα υπάρχουν μόνο μεγάλες και σοβαρές εταιρείες του χώρου».

Billboards κοινωνικά υπεύθυνα
Όντας ένα μέσο, το οποίο έχει αποικίσει μαζικά τους δρόμους και τα κτίρια των αστικών κέντρων, το outdoor έχει αρκετούς πολέμιους. Και όμως, πριν μερικούς μήνες. ένα billboard στη μακρινή Νότια Αφρική ανάγκασε τους αντιφρονούντες να σιωπήσουν. «Η καμπάνια «Power to the people» έδωσε ελπίδα και βοήθεια», επισήμανε ο Jean-Remy Von Matt. Πρόεδρος της επιτροπής στα περυσινά Outdoor Lions, και είχε δίκιο. Η υπαίθρια διαφήμιση που εμπνεύστηκε η Net#work BBDO Johannesburg για την τράπεζα Nedbank τροφοδότησε με ρεύμα την κουζίνα ενός σχολείου και το κυριότερο απέδειξε ότι η υπαίθρια διαφήμιση δεν στοχεύει αποκλειστικά στο κέρδος. αλλά συχνά - πυκνά συμβάλλει για ένα καλύτερο αύριο. Μολαταύτα, η Μ. Πανταζή δεν πείθεται τόσο εύκολα για τις ανιδιοτελείς προθέσεις του μέσου και υπογραμμίζει ότι «αν όντως θέτει το outdoor ετουτόν στην υπηρεσία της κοινωνίας θα έπρεπε να το προβάλουμε περισσότερο ώστε να μην είμαστε παρεξηγημένο μέσο». Από την πλευρά του, ο Β. Φιλιππακόπουλος διατρανώνει ότι «η κοινωνία "βλέπει" καθημερινά την "κοινωνική συνείδηση" του outdoor». Συνεπώα εκτιμά ότι «δεν τίθεται ζήτημα παρεξήγησης» και ολοκληρώνει εκφράζοντας την πεποίθηση ότι μια υπαίθρια καμπάνια «μπορεί να είναι ενημερωτική, κοινωνική, μορφωτική, πολιτιστική και λόγω της μεγάλης διεισδυτικότητας και της γρήγορης επικοινωνίας μπορεί να προσφέρει στην κοινωνία». Τέλος. ο Γ. Πολίτης θεωρεί ότι πράγματι η υπαίθρια διαφήμιση είναι ένα παρεξηγημένο μέσο. Πολύ απλά διότι «βοηθά στην αύξηση των πωλήσεων, ενώ παράλληλα προσφέρει λύσεις σε προβλήματα ή καταστάσεις, παρέχει πληροφορίες που επηρεάζουν θετικά την καθημερινή ζωή μας, ψυχαγωγεί, και, ενώ εντυπωσιάζει, προβάλλει ένα μήνυμα με δημιουργικό και ευχάριστο τρόπο».

Γενναιόδωρο προς τους διαφημιζόμενους
Παρότι καθημερινά μας προσεγγίζουν πολλά, πάρα πολλά, billboards, καθιστώντας διόλου απίθανο τον κορεσμό των καταναλωτών, κάθε άλλο παρά τυχαία είναι η αυξημένη διαφημιστική απορρόφηση της οποίας απολαύει εσχάτος η υπαίθρια διαφήμιση. Πρόκειται για ένα μέσο φιλικό προς το διαφημιζόμενο, το οποίο, σύμφωνα με τον Porky Hefer. Creative Director Tns Animal Farm, «αποτελεί ίσως το μόνο μέσο που σε βοηθά να απευθύνεις το μήνυμα σου σε περισσότερους από όσους στοχεύει». ¶ποψη, την οποία συμμερίζεται ο Β. Φιλιππακόπουλος διότι, όπως λέει. «το μήνυμά σου εκτίθεται σε όλα τα μάτια και όχι σε συγκεκριμένο target group». Ως εκ τούτου, καταλήγει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Remedy. «σε βλέπουν πολύ περισσότεροι από το στόχο σου και δη σε 24ωρη διάρκεια και κατΆ επέκταση τα οφέλη είναι πολλαπλά». Ποια είναι αυτά; Για τον Γ. Πολίτη, «το impact που δημιουργεί η κλασική υπαίθρια διαφήμιση σαφέστατα είναι μαζικότερο και αποδοτικότερο αφού προσφέρει υψηλή κάλυψη και μεγάλη συχνότητα». Και συν τοις άλλοις, διαθέτει την ικανότητα «να αυξάνει την αναγνωρισιμότητα των διαφημιζομένων, να χτίζει την εικόνα του προϊόντος και να «απογειώνει» τις πωλήσεις, και ενδείκνυται σε περιπτώσεις λανσαρίσματος». Παρομοίου, η Μ. Πανταζή αναγνωρίζει ως βασικό πλεονέκτημα της υπαίθριας διαφήμισης το γεγονός ότι ως συμπληρωματικό μέσο μιας καμπάνιας, δημιουργεί πολύ γρήγορα αναγνωρισιμότητα για τα προϊόντα/υπηρεσίες. Εν τούτοις, είναι της γνώμης ότι «το να πλησιάζεις περισσότερους απΆ όσους στοχεύεις δεν είναι πάντοτε καλό», ενώ διευκρινίζει με απογοήτευση ότι «αν βαθμολογήσουμε με 100 τη δυνατότητα απόδοσης του μέσου, στην Αθήνα η απόδοση είναι μόνο 20». μας τεκμηριώνει την τόσο χαμηλή αξιολόγηση του εν Αθήναις outdoor: Με τη (λογικότατη) διευκρίνιση ότι το μέσο δεν είναι αποδοτικό όταν «βρίσκεσαι μέσα σε ένα δάσος αφισών».

Το «ψηφιακό» δίλημμα
Ανάμεσα στα billboards που δεσπόζουν στις μεγαλουπόλεις ξεφυτρώνουν όλο και συχνότερα ψηφιακές αφίσες, προσθέτοντας μια νέα. πιο διαδραστική διάσταση στην υπαίθρια διαφήμιση. Με δεδομένο ότι στο περυσινό αφιέρωμα η ευρεία χρήση ψηφιακών οθονών είχε χαρακτηριστεί από τη Μ. Πανταζή ως «ένα μακρινό όνειρο», το ερώτημα που εύλογα προκύπτει είναι κατά πόσο βελτιώνονται με ικανοποιητικό ρυθμό οι «ψηφιακές» υποδομές. Η ίδια τονίζει ότι «η ανάπτυξη των μεγάλων εμπορικών κέντρων δεν επιτάχυνε την επέκταση των ψηφιακών οθονών όσο θα περίμενα» και εξηγεί ότι «ο βασικός λόγος είναι καθαρά οικονομικός». Παράγοντας που δεν εμποδίζει, πάντως. την Clear Channel να σχεδιάζει την εγκατάσταση ενός εντυπωσιακού δικτύου στο Ελευθέριος Βενιζέλος - βρίσκεται στη διαδικασία μελέτης του χώρου για το αν πληροί τις προϋποθέσεις για τη λειτουργία αυτού του δικτύου. Παίρνοντας το λόγο. ο Γ. Πολίτης επισημαίνει ότι «είμαστε συνεχώς στο στάδιο διερεύνησης, προσπαθώντας να καλύψουμε τις ανάγκες της διαφημιστικής αγοράς με τον καλύτερο και αποδοτικότερο τρόπο». Έστω και έτσι, όμως, «σίγουρα χρειάζεται ο απαραίτητος χρόνος αφομοίωσης ενός νέου μέσου από την αγορά, προκειμένου να εμπιστευτεί τη νέα τεχνολογία και να πεισθεί για τα ανταποδοτικά οφέλη» Ή όπως συμπληρώνει ο Β. Φιλιππακόπουλος -μολονότι, εν πολλοίς. θεωρεί ότι η ψηφιακή επικοινωνία είναι καταλληλότερη για εσωτερικοούς χώρους «όταν οι ανάγκες της αγοράς θα είναι ώριμες για digital επικοινωνία, τότε οι εταιρείες του χώρου θα πράξουν ανάλογα».

Πέρα από τα όρια της κοινοτοποίας
Σχεδόν ένας χρόνος έχει περάσει από την απονομή των Outdoor Lions στις Κάνες. Από τότε που η χώρα μας δήλωσε απούσα - ούτε μία συμμετοχή, έτσι για την τιμή των όπλων. Πού οφειλόταν άραγε αυτή η ατολμία; Ήταν τόσο χαμηλό το επίπεδο των ελληνικών υπαίθριων διαφημίσεων; Μήπως τελικά, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, οι έλληνες διαφημιζόμενοι διστάζουν να πειραματιστούν; Να πάνε κόντρα στο ρεύμα και να δημιουργήσουν υπέροχες καμπάνιες που δεν απαιτούν υψηλό κονδύλι, αλλά φαντασία και τόλμη; Σύμφωνα με το Γ. Μανδραγούδα. Εμπορικό Διευθυντή της Interbus, «η διάθεση για υλοποίηση καινοτομιών και πρωτότυπων ιδεών βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο. Οι διαφημιζόμενοι πελάτες, στην πλειονότητα τους διστάζουν να είναι οι πρώτοι που θα εφαρμόσουν οτιδήποτε ξεφεύγει από τους παραδοσιακούς τρόπους προβολής». Να οφείλεται άραγε στο γεγονός ότι όπως παραδέχεται με ρεαλισμό ο Β. Φιλιππακόπουλος. «η ελληνική αγορά είναι αρκετά μικρή, ώστε να περισσεύουν διαφημιστικά κονδύλια για πειραματισμούς»; Δεν αποκλείεται,  όμως ο Διευθύνων Σύμβουλος της Remedy προσθέτει ότι «στο πλαίσιο που υπάρχει η δυνατότητα, οι διαφημιζόμενοι δεν έχουν κανένα κώλυμα να πειραματιστούν και να καινοτομήσουν». Υπέρ των διαφημιζόμενων τάσ¬σεται και η Μ. Πανταζή, η οποία δηλώνει πώς «στο χώρο του αεροδρομίου, που κυρίου διαχειριζόμαστε, υπάρχουν πολλοί που θέλουν να πάνε κόντρα στο ρεύμα και το έχουν κάνει», ενώ ο Γ. Πολίτης υποστηρίζει ότι η καινοτομία δεν πρέπει να είναι αυτοσκοπός: «η οποιαδήποτε νέα εφαρμογή στο χώρο σαφέστατα αποτελεί μια καινοτόμο διαφημιστική πρόταση, χρήζει, όμως απαραίτητης έρευνας». Προκειμένου να «διασφαλίσουμε κατά πόσο λειτουργεί σε συγκεκριμένα περιβάλλοντα, ώστε να αποφέρει και τα επιθυμητά αποτελέσματα για όλους τους εμπλεκόμενους στο χώρο εταιρεία αλλά και διαφημιζόμενους».

Στους δρόμους του μέλλοντος
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η υπαίθρια διαφήμιση ανθεί παγκοσμίου. Από την Ευρώπη μέχρι την Ασία και από τη Μεγάλη Βρετανία έως την Ινδία, οι διαφημιζόμενοι επενδύουν όλο και περισσότερο στο outdoor. Μάλιστα, η αυξητική τάση προβλέπεται να συνεχιστεί και το 2009. Ισχύει άραγε αυτή η πρόβλεψη και για την Ελλάδα ή μήπως δεν διαγράφονται τόσο ευοίωνες οι προοπτικές για την εγχώρια αγορά; Ο Γ. Πολίτης είναι αισιόδοξος εν μέρει χάρη στην «εκπληκτική ανάπτυξη των μέσων σε όλη την επικράτεια, όχι μόνο ποσοτικά (αριθμός μέσων) αλλά και ποιοτικά (επίπεδο εκτυπώσεων)». Εκτιμά δε ότι και «την τρέχουσα χρονιά ο κλάδος θα κινηθεί ανοδικά». Χαμόγελα προκαλεί και στο Β. Φιλιππακόπουλος «η αύξηση των εταιρειών που επιλέγουν την υπαίθρια διαφήμιση για την επικοινωνία τους», ωστόσο δίνει ιδιαίτερη σημασία στο γεγονός ότι το συγκεκριμένο μέσο «δεν έχει το μερίδιο αγοράς που θα έπρεπε να του αναλογεί. Στην Ελλάδα υπολείπεται αρκετά σε μερίδιο από άλλες χώρες». Πραγματικότητα, η οποία, παντού, κάθε άλλο παρά πτοεί την Μ. Πανταζή, καθώς «είμαστε ένας λαός που αγαπάμε την έξοδο. Είτε υποχρεωτικά λόγω δουλειάς είτε για τη διασκέδαση μας, βρισκόμαστε πολλές ώρες στους δρόμους. Εκεί όπου βρίσκεται και η υπαίθρια διαφήμιση». Συνεπώς, «το μέλλον θα είναι καλό...

Πηγή: Marketing Week


--------------------------------------------------------------------------------

Η καινοτομία στις επιταγές της Outdoor διαφήμισης

Υψηλές ταχύτητες αναπτύσσει ο κλάδος της υπαίθριας διαφήμισης  και στην Ελλάδα, σε μία προσπάθεια να προσφέρει καινοτόμες υπηρεσίες προβολής στους διαφημιζόμενους και να αποτάξει το «στίγμα» του παραδοσιακού μέσου, καθώς στο απώτερο μέλλον η Outdoor διαφήμιση και τα Ambient Media θα συνιστούν δύο παραλλαγές του ίδιου service.
Η δυναμική ανάπτυξη της Outdoor διαφήμισης στη χώρα μας συνδέεται σε μεγάλο ποσοστό με τις συνθήκες διαβίωσης των ατόμων και ιδιαίτερα των κατοίκων των αστικών περιοχών. Το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα αναγκάζει το κοινό να βρίσκεται στους δρόμους αρκετές ώρες ημερησίως ενώ οι ευνοϊκές κλιματολογικές συνθήκες, σε συνδυασμό με τον εξωστρεφή χαρακτήρα του Έλληνα καταναλωτή, συμβάλλουν στην αύξηση της κινητικότητάς του.

Η Outdoor διαφήμιση στο marketing mix
Σύμφωνα με στοιχεία της ICAP, οι συνολικές πωλήσεις των εταιρειών εμφάνισαν ανοδική πορεία την περίοδο 2002-2004, ενώ σημείωσαν πτώση 12,1% το 2005. Το 2006 οι πωλήσεις ανήλθαν στα 145 εκατομμύρια ευρώ περίπου, αύξηση της τάξης του 9,3% σε σύγκριση με το 2005.
0 Γιώργος Πολίτης, πρόεδρος της Master Media, υποστηρίζει του λόγου το αληθές: «Η υπαίθρια διαφήμιση, από τη δομή της ως μέσον, ανήκει στα κλασσικά, παραδοσιακά, εγγυημένα μέσα προβολής. Η δυναμική και η απήχηση της στο διαφημιζόμενο κοινό της δίνει δισήμαντο ρόλο. Έτσι, ανά περίπτωση, μπορεί να αποτελεί τόσο αυθύπαρκτο μέσο προβολής (π.χ. καμπάνια τοπικής εμβέλειας) όσο και αναπόσπαστο κομμάτι του marketing mix, με προβολή που κατανέμεται σε διάφορα μέσα, για κάποιο προϊόν ή υπηρεσία, ενώ η διαφημιστική δαπάνη που προορίζεται για απορρόφηση από τον κλάδο του outdoor, διαρκώς καταλαμβάνει και μεγαλύτερο μερίδιο».

Φλέγοντα νομοθετικά ζητήματα
Πώς όμως επηρέασε η νέα νομοθεσία την αγορά που επεβλήθη το 2004 για την επιβολή τάξης στο άναρχο τοπίο στην υπαίθρια διαφήμιση, καθώς κάποιοι θεωρούν ότι μπήκε τάξη στο χάος και άλλοι ότι περιόρισε τις θέσεις» και αύξησε τα κοστολόγια. Η Μαρίζα Πανταζή, General Manager της Clear Channel Haidemenos Media, διατυπώνει τη δική της ενδιαφέρουσα άποψη: «Βλέπετε κάπου την τάξη και δεν τη Βλέπω εγώ; Πολύ φοβάμαι ότι έχω αρχίσει να γίνομαι "γραφική", επαναλαμβάνοντας συνέχεια τα ίδια πράγματα. Το δυστύχημα είναι ότι το 2004 ήταν η μοναδική ευκαιρία να μπει μια τάξη και να γίνει το μέσο πιο αποτελεσματικό και αυτή η ευκαιρία χάθηκε. Χάθηκε μεταξύ ενός  νόμου που κύριο μέλημα του είχε μόνο τι θα απαγορεύσει και των εταιρειών που δεν ήθελαν με κανένα τρόπο να μπει τάξη στο χάος! Κατά την ταπεινή μου γνώμη, η ευθύνη του χάους είναι ισομοιρασμένη».
Ο Γιώργος Πολήτης σημειώνει: «Από το 2004, που άρχισε να αλλάζει το τοπίο στην υπαίθρια     διαφήμιση, μειώθηκε αριθμητικά ένα ποσοστό θέσεων, χωρίς όμως να μιλάμε για πρόκληση ακραίων αντιδράσεων ή διχασμού (π.χ. περίπτωση Δήμου Αθήνας), όπου όλες οι ενδιαφερόμενες εταιρείες κλήθηκαν να εναρμονιστούν στη νέα πραγματικότητα. ΠαρΆ όλα αυτά, η εταιρεία μας είναι στην ευχάριστη θέση να πιστοποιεί πώς αυτή η πραγματικότητα δεν την επηρέασε στα επενδυτικά της σχέδια και δεν μετακύλησε το κόστος στον διαφημιζόμενο, αφού μπόρεσε και καταφέρνει να κρατά έως σήμερα τα κοστολόγια της σε ιδιαίτερα προσιτά επίπεδα για το πελατολόγιο της».

Λίγος καπνός ακόμη...
Και όσο για την αντιμετώπιση της επικείμενης απαγόρευσης προβολής ορισμένων κατηγοριών διαφημιζομένων, όπος τα τσιγάρα ή το αλκοόλ, στο τέλος του 2010 και των «παράπλευρων» απωλειών, η Μαρία Πανταζή της Clear Communications Χαϊδεμένος δηλώνει: «θα ήταν τελείως αντιεπαγγελματικό πρώτα και επιχειρηματικό λάθος κατά δεύτερο λόγω να προσπαθήσει κάποιος να αναπληρώσει με αυξήσεις τιμολογίων την απαγόρευση διαφήμισης κάποιων προϊόντων. Μόνο η δραστική μείωση των θέσεων, άρα η αύξηση της  αποτελεσματικότητας του μέσου, θα δικαιολογούσε αύξηση τιμοκαταλόγων. Σε αυτή την περίπτωση όμως ο διαφημιζόμενος δεν θα πλήρωνε περισσότερα χρήματα για μια καμπάνια, γιατί με λιγότερες θέσεις θα είχε μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα με το ίδιο κονδύλι που πληρώνει σήμερα. Ο μόνος τρόπος για κάλυψη των διαφυγόντων κερδών είναι η προσέλκυση κατηγοριών διαφημιζομένων που μέχρι τώρα δεν χρησιμοποιούν το μέσο».

Το μέλλον της Outdoor επικοινωνίας
Κατά κοινή ομολογία η καινοτομία στο χώρο της Outdoor επικοινωνία ήταν το αναγκαίο καλό για την εξέλιξη, προσδίδοντας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την επάνοδο. Οι ψηφιακές εκτυπώσεις billboards, νέες προτάσεις όπως moving poster, flat screen, ομιλούσες αφίσες θέσεις με «ηλεκτρονικό μάτι» που συντελούν στην εξέλιξη του κλάδου. Σε μία προσπάθεια να αποτυπώσουμε έως σε ποιο βαθμό η καινοτομία και οι νέες τεχνολογίες έχουν συντελέσει στην αναβάθμιση του effectiveness της Outdoor επικοινωνίας στην Ελλάδα, διαπιστώνουμε, όπως επισημαίνει και η Μαρία Πανταζή της Clear Communications Χαϊδεμένος ότι «το μέσο κυρία στο εξωτερικό, χρόνο με το χρόνο αναβαθμίζεται χρησιμοποιώντας  νέες τεχνολογίες. Όχι τόσο ευρέως βέβαια στην Ευρώπη σε σχέση με την Αμερική και καθόλου σχεδόν στην Ελλάδα, αν και η χρήση του απο τους διαφημιζόμενους αυξάνεται. Σαφώς και είναι ένα μέσο που οφείλει να έχει ένα καλύτερο μέλλον, ιδιαίτερα στη χώρα μας απ' ό, τι το παρόν του και κάθε καινοτομία προς αυτή την κατεύθυνση βοηθά την αποτελεσματικότητα του μέσου». Διαπίστωση που βρίσκει σύμφωνο και τον Γιώργο Πολίτη, ο οποίος υπογραμμίζει: «0 ρόλος της Outdoor επικοινωνίας μέσα από την είσοδο στον κλάδο των ψηφιακών εκτυπώσεων, των κινούμενων μέσων, των μεγάλων οθονών, κ.ά., που ήρθαν ως λογική συνέχεια της τεχνολογίας που διαρκώς εξελίσσεται, έδωσε νέες εναλλακτικές στην παραδοσιακή δομή του μέσου, αυξάνοντας τις προτάσεις - λύσεις προβολής των διαφημιζόμενων σε λογικό, σύγχρονες, αξιόπιστες και αναδεικνύουν σε περίοπτες θέσεις και με μοναδικό τρόπο τα διαφημιστικά μηνύματα, αυξάνοντας την απορρόφηση τους και την αποδοχή τους από το καταναλωτικό κοινό».

Τα έχει όλα και συμφέρει
Το κόστος της Outdoor διαφήμισης είναι σχετικά χαμηλό συγκριτικά με άλλα μέσα, όπως για παράδειγμα η τηλεόραση, ενώ παράλληλα παρέχει υψηλές αποδόσεις και αποτελεσματικότητα. Η αύξηση της ζήτησης για υπαίθρια διαφήμιση οδήγησε στη δημιουργία επιχειρήσεων των οποίων η δραστηριότητα συνίσταται στη διαχείριση υπαίθριων μέσων, ιδιαίτερα δε όσων βρίσκονται σε δημόσιους χώρους. Οι Outdoor χώροι διακρίνονται σε δημοτικούς ή κοινοτικούς δημόσιοι και ιδιωτικούς. Σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου, το μεγαλύτερο μέρος αφορά ιδιωτικούς χώρους 55% με 60%, οι δημοτικοί χώροι αναλογούν περίπου στο 35% του συνόλου και το υπόλοιπο μέρος αφορά δημόσιους χώρους. Τα σημεία υπαίθριας διαφήμισης στους δημοτικούς και δημόσιους χώρους προσδιορίζονται κατά τόπους από φορεία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης  ή από φορεία του Δημοσίου. Η επιλογή από τις εταιρείες εκμετάλλευσης γίνεται με κριτήριο το μέγεθος και τον πληθυσμό του δήμου ή της κοινότητας και των κεντρικών δρόμων που διέρχονται από το σημείο. Με μία γρήγορη ματιά οι κατηγορία της Outdoor διαφήμισα Roadside, Posters, Billboards Trivision, Street Furniture, Pisa, Super Pisa, Panels, τα Panels επί στύλου και τα Super Panel, καθώς τα inox Panels, στάσεις λεωφορείων, Towers, Transport ,3D Advertisement και ειδικές κατασκευές.

Πηγή: Adbusines

Διαβάστε επίσης

Google+ | Επικοινωνία | Όροι χρήσης | ΒΙΒΛΙΟ ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ © 2006 All rights reserved Designed by ORGINSTUDIOS.COM