Αναζήτηση
Προχωρημένη αναζήτηση
Εταιρεία Κατάλογος Νέα Θέματα Μικρές Αγγελίες Διαφημιζόμενοι Χρήσιμα
graphicarts.gr > Ενημέρωση > Outside 25 Μαϊου 2019 | Τελευταία Ενημέρωση: 25/05/2019
  Αρθρα - Θέματα
  Νέα - Ανακοινώσεις
  Νέες εκδόσεις
  Τεχνικά Θέματα
  Διαγωνισμοί
  Εκθέσεις - Συνέδρια
  Παρουσιάσεις εξοπλισμού
  Παρουσιάσεις προϊόντων
  Παρουσιάσεις υπηρεσιών
  Drupa 2008
  Drupa 2012
  Drupa 2016
Outside
  Graphica 2017

Marketing Services

Ο πιο αξιόπιστος οδηγός σας παρέχει τη βάση δεδομένων του για στοχευμένη προβολή
Θα σας χρειαστούν
Τεχνικά θέματα
Links

Οι κυκλοφορίες των εφημερίδων το πρώτο τρίμηνο 2008

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ αυξομειώσεις στις κυκλοφορίες των εφημερίδων καταγράφηκαν στο πρώτο τρίμηνο του 2008, ενώ σε σαφή άνοδο βρίσκονται τα αθλητικά έντυπα. Συνολικά στο διάστημα από τον Ιανουάριο μέχρι και το Μάρτιο του 2008, οι πωλήσεις των εφημερίδων, παρά την ολοένα και μεγαλύτερη παροχή προσφορών, παρουσιάζουν κάμψη σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2007, τόσο στην περιοχή Αθηνών - Πειραιώς, κατά 4,62%, όσο και στην επαρχία, κατά 5,09%.

Συνολικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΙΗΕΑ η κάμψη της κυκλοφορίας των εφημερίδων (πρωινές, απογευματινές, Κυριακάτικες, εβδομαδιαίες, αθλητικές και αθλητικές Δευτέρας) σε επίπεδο επικρατείας, είναι της τάξεως του 5,09%, αφού οι πωλήσεις τους στο πρώτο τρίμηνο του 2008, διαμορφώθηκαν στα 59,76 εκατ. φύλλα, έναντι 62,97 εκατομμυρίων φύλλων στο ίδιο διάστημα του 2007. Ειδικότερα στην περιοχή Αθηνών - Πειραιώς οι συνολικές πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 30,20 εκατ. φύλλα, ενώ στην επαρχία σε 29,55 εκατ. φύλλα.

Επισημαίνεται ότι στα στοιχεία αυτά δεν περιλαμβάνονται οι πωλήσεις των οικονομικών εφημερίδων, των οποίων η κυκλοφορία γίνεται κατά κύριο λόγο μέσω συνδρομών.

Ανά κατηγορία φύλλων οι κυκλοφορίες των πρωινών εφημερίδων στο υπό εξέταση χρονικό διάστημα, παρουσιάζουν μείωση της τάξεως του 10,61%. Ειδικότερα στην περιοχή Αθηνών - Πειραιώς η μείωση είναι της τάξεως του 7,91%, ενώ αντίθετα η μείωση των πωλήσεων στην επαρχία ξεπερνά το 13,69%.
Ανάλογη εικόνα παρουσιάζεται και στις απογευματινές με μείωση 5,32% συνολικά και 7,3% στην περιοχή Αθηνών - Πειραιώς και 3,11% στην επαρχία.
Χαμηλότερη μείωση παρουσιάζεται στα Κυριακάτικα φύλλα -από τα οποία γίνονται και οι μεγαλύτερες προσφορές δώρων με στόχο την αύξηση της κυκλοφορίας- αφού οι συνολικές πωλήσεις του παρουσιάζουν στο πρώτο τρίμηνο του 2008 κάμψη 2,51%, που οφείλεται, κυρίως, στην επαρχία. Ειδικότερα η μείωση της κυκλοφορίας των Κυριακάτικων στην Αθηνών - Πειραιώς είναι της τάξεως του 1,35%, ενώ στην επαρχία της τάξεως του 3,46%.

Δραματική μείωση πωλήσεων καταγράφεται από την άλλη πλευρά στις εβδομαδιαίες εφημερίδες, αφού το ποσοστό κάμψης τους ξεπερνά το 27,57%, κυρίως λόγω της μείωσης που παρατηρείται στην επαρχία και η οποία φτάνει στο 35,87%. Αντίθετα στην περιοχή της πρωτεύουσας η μείωση είναι της τάξεως του 20,15%.
Τέλος στον αντίποδα, βρίσκονται οι αθλητικές εφημερίδες, αφού τόσο οι καθημερινές όσο και οι Δευτεριάτικες κατάφεραν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους και μάλιστα σημαντικά. Η πρώτη κατηγορία αθλητικών εντύπων παρουσιάζει συνολική αύξηση πωλήσεων κατά 6,46%, ενώ η δεύτερη κατηγορία συνολική αύξηση 12,87%.

Και στην πρώτη περίπτωση και στη δεύτερη, πίσω από τις αυξήσεις βρίσκονται οι πωλήσεις της επαρχίας, οι οποίες για τις μεν καθημερινές αθλητικές αυξήθηκαν κατά 6,51% -στην περιοχή Αθηνών - Πειραιώς 6,41%- για τις δε Δευτεριάτικες αθλητικές αυξήθηκαν κατά 13,78% - στην περιοχή Αθηνών - Πειραιώς 11,9%.

Οι πρώτοι κάθε κατηγορίας
Πρώτη σε κυκλοφορία πρωινή εφημερίδα είναι η «Καθημερινή» με 3,99 εκατ. φύλλα, (μείωση κατά 13,08% σε σχέση με το περσινό πρώτο τρίμηνο) και δεύτερη το «Βήμα» με 3,62 εκατ. φύλλα (μείωση 1,85%).

Στις απογευματινές εφημερίδες, στην πρώτη θέση βρίσκονται «Τα Νέα» με 4,4 εκατ. φύλλα (μείωση 7,67%) και στη δεύτερη θέση η «Ελευθεροτυπία» με 3,61 εκατ. φύλλα (μείωση 16%).

Στις Κυριακάτικες στην πρώτη θέση βρίσκεται «Το Πρώτο Θέμα» με 2,85 εκατ. φύλλα (οριακή αύξηση 0,4%) ενώ στη δεύτερη θέση ακολουθεί η «Καθημερινή της Κυριακής» με 2,18 εκατ. φύλλα (μείωση 9,45%).

Στις εβδομαδιαίες, «Η Χρυσή Ευκαιρία» βρίσκεται στην πρώτη θέση με 1,71 εκατ. φύλλα (και σημαντική αύξηση 4,29%) και στη δεύτερη θέση «Ο Κόσμος του Επενδυτή» με 1,21 εκατ. φύλλα (και σημαντική μείωση ωστόσο 28,01%).

Τέλος στις αθλητικές στην πρώτη θέση βρίσκεται η «Sportday» με 3,19 εκατ. φύλλα (αύξηση 19,12%) και στη δεύτερη το «Φως των Σπορ» με 1,78 εκατ. φύλλα (αύξηση 11,86%), ενώ στις Δευτεριάτικες, στην πρώτη θέση βρίσκεται η «Sportday της Δευτέρας» με 600 χιλιάδες φύλλα (αύξηση 26,24%) και στη δεύτερη «Το Φως των Σπορ της Δευτέρας» με 322 χιλιάδες φύλλα (αύξηση 16,5%).

Αξιοσημείωτες αυξήσεις μεριδίων
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι αυξήσεις ανά κατηγορία εντύπων. Ειδικότερα σημαντική αύξηση, κατά 133,87% πέτυχε στην κυκλοφορία του ο «Τύπος της Κυριακής», στις αθλητικές η «Πράσινη» με αύξηση 715,97% και η «Πράσινη της Δευτέρας» με αύξηση 511,72%.

Κατά τα λοιπά στις εβδομαδιαίες αύξηση 28,9% εμφανίζει η «Ισοτιμία» και 20,31% η Agrenda, στις πρωινές 25,21% η «Νίκη» και 23,88% η «Αυγή» και στις απογευματινές 31,26% η «Αυριανή» και 15,93% η «Χώρα».

Οι μεγάλοι ανησυχούν
Δυσοίωνες προβλέψεις για το μέλλον των εφημερίδων διατύπωσαν πρόσφατα μεγάλα ονόματα της παγκόσμιας εκδοτικής βιομηχανίας στη διάρκεια διάσκεψης με θέμα «Όλα ψηφιακά» που οργανώθηκε από την Wall Street Journal στο Kάρλσμπαντ της Καλιφόρνια.

Ο μεγιστάνας των μέσων μαζικής ενημέρωσης Ρόμπερτ Μέρντοχ σκιαγράφησε ένα ζοφερό μέλλον για τις εφημερίδες στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς αυτές αντιμετωπίζουν ολοένα κα περισσότερο τον ανταγωνισμό του Διαδικτύου και των δωρεάν εντύπων, έκρινε όμως ότι αυτό αποτελεί αντίθετα μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για τη Wall Street Journal.

«Ολες θα έχουν προβλήματα. Μέσα σε 5 ή 10 χρόνια, δεν θα είναι πια οικονομικά βιώσιμο να τυπώνονται», είπε ο Μέρντοχ ο οποίος πρόσθεσε ωστόσο ότι «Ολα αυτά ωστόσο δημιουργούν μία τεράστια ευκαιρία για την Wall Street Journal, καθώς αυτή επιδιώκει να προσελκύσει ως αναγνωστικό κοινό το 10% των πιο καλλιεργημένων της χώρας».

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Thomson-Reuters Τόμας Γκλόσερ δήλωσε σήμερα ότι οι καιροί είναι εξαιρετικά δύσκολοι για τις εφημερίδες, αλλά ευνοούν τα πρακτορεία ειδήσεων «όσο ο ασθενής δεν πεθαίνει». Ο Γκλόσερ ανακοίνωσε πως ο όμιλος Thomson-Reuters θα δημιουργήσει «εξειδικευμένες υπηρεσίες ενημέρωσης, για παράδειγμα για τους δικηγόρους ή για τους επιστήμονες».

Όσο για την οικονομική ενημέρωση, έκρινε πως η σημερινή οικονομική κρίση δεν πλήττει τον όμιλό του, ο οποίος προέκυψε από την πρόσφατη συγχώνευση του καναδικού ομίλου Thomson Financial και του βρετανικού Reuters.


Πηγή: Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Διαβάστε επίσης

Google+ | Επικοινωνία | Όροι χρήσης | ΒΙΒΛΙΟ ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ © 2006 All rights reserved Designed by ORGINSTUDIOS.COM