graphicarts.gr > > - 20 2017 | : 27/09/2017
-
  -
 
 
 
  -
 
 
 
  Drupa 2008
  Drupa 2012
  Drupa 2016
  Outside
  Graphica 2017

Marketing Services


Links

- ( 1)

Βλχος Γεργιος – Θεριν εργαστριο Γραφικν Τεχνν – Μουσεο Τυπογραφας Πανεπιστημου Ιωανννων - Ιολιος 2017

Η Ιστορα της τυπογραφας εναι μρος της Ιστορας της επικοινωνας του ανθρπου, η οποα διακρνεται σε τρεις περιδους, που αντιπροσωπεουν τις τρεις μεγλες «επαναστσεις» στην επικοινωνα.

  • Την Α’ «επανσταση» της χειργραφης επικοινωνας, η οποα ξεκνησε απ τα πρτα σμβολα/εικονογρμματα (4η χιλ
    π. Χ.) και ολοκληρθηκε με την εφερεση της αλφαβητικς γραφς (2η – 1η χιλ π.Χ.)
  • Την Β’ «επανσταση» της ντυπης επικοινωνας, απ την εφερεση της τυπογραφας (μσα 15ου αινα), και
  • Την Γ’ «επανσταση» της ψηφιακς επικοινωνας και του Διαδικτου, τλη του 20ου αινα.

Α' «επανσταση» της χειργραφης επικοινωνας
Τα θεμλια της αναπαραγωγικς διαδικασας τοποθετονται στην προστορα και στη ιστορα της γραφς που ρχισε στη Σουμερα την 4η χιλιετα π.X. και μας δωσε πολλς απ τις ιδες, τους θεσμος, και τις εφευρσεις στα οποα εναι βασισμνος ο πολιτισμς μας. Οι Σουμριοι τελειοποησαν να σστημα γραφς στον ργιλο και ξεραν πς να δημιουργον αντγραφα με τη δημιουργα καλουπιν στο μπροτζο και το χαλκ.
Στην Μεσοποταμα, στην Αγυπτο, αλλ και στην πω Ανατολ φθασαν πολ κοντ στην εφερεση της εκτπωσης, με τους θαυμσιους σφραγιδλιθους που επινησαν, μια αρκετ εξελιγμνη μορφ «εκτπωσης χωρς μελνι», για την αναπαραγωγ περτεχνων θεμτων, πως ζα, φιγορες και σμβολα, πολλ απ τα οποα δεν χουν αποκρυπτογραφηθε ακμα.

           

Eικ.1. Σφραγιδλιθος και αποτπωμα σφραγιδλιθου στον πηλ με αρκαδοκυπριακ γραφ.


Στη Μινωικ Κρτη και την ηπειρωτικ Ελλδα, οι τεχντες της εποχς του χαλκο ανπτυξαν την τχνη της δημιουργας αντιγρφων, απ καλοπια ανγλυφα και εσγλυφα. Δεγματα πως ο ανερμνευτος ακμη δσκος της Φαιστο, που αποτελε το «παλαιτερο δεγμα κινητς τυπογραφας στον κσμο» (1700 π.Χ.) αλλ και η αποτπωση παραστσεων στα αρχαα Ελληνικ κοσμματα και νομσματα (600 π.Χ.), για την δημιουργα των οποων χει χρησιμοποιηθε διαδικασα παρμοια με αυτ που χρησιμοποησε ο Γουτεμβργιος για την δημιουργα τυπογραφικν στοιχεων, δηλαδ τη χρση της μτρας (matrix) και του πατρτυπου (patrix), αποδεικνουν τι οι αρχαοι λληνες φθασαν πολ κοντ στην εφερεση της τυπογραφας.

Eικ. 2. H A' πλευρ του δσκου της Φαιστο

   

Eικ. 3. Αρχαο Ελληνικ νμισμα. Αργυρ τετρδραχμο Αθηνν, π. 440‐420 π.X. Eμπροσθτυπος: κεφαλ Αθηνς στεφανωμνη με φλλα ελις. Oπισθτυπος: Γλακα, Αθνα, Νομισματικ Μουσεο.

Υλικ γραφς – βιβλιογραφικ εργαστρια

Η ανπτυξη των υλικν της γραφς (ππυρος, περγαμην, χαρτ, μελνι) δωσαν τη δυναττητα χι μνο της ανπτυξης της γραφς, αλλ και της συγγραφς σπουδαων ργων των μεγλων φιλοσφων της αρχαιτητας, τα οποα παρμειναν στον χρνο.
Επιπλον η αντιγραφικ δραστηριτητα που αναπτχθηκε στους επμενους αινες κανε προσιτ τα ργα αυτ και στα πιο απομακρυσμνα μρη της γης.

Τα κεμενα περνοσαν απ γενι σε γενι με την αντιγραφ. Ειδικ εκπαιδευμνοι γραφες, οι βιβλιογρφοι κωδικογρφοι, εργζονταν σε ειδικ εργαστρια, τα βιβλιογραφικ εργαστρια (scrptora), για πολλς ημρες, σπου να τελεισουν να βιβλο.
Την εικονογρφηση των χειρογρφων με μικρογραφες, επτιτλα, πρωτογρμματα και λλα διακοσμητικ στοιχεα αναλμβαναν ειδικευμνοι ζωγρφοι στον ελεθερο χρο που φηναν οι γραφες.

Β' «επανσταση» της ντυπης επικοινωνας

Η εφερεση της τυπογραφας υπρξε κεφαλαιδους σημασας για τον ανθρπινο πολιτισμ, καθς ενσχυσε και ταυτχρονα μετασχημτισε τις επιπτσεις που προκλεσε η γραφ στη σκψη και στην κφραση.

Σμφωνα με το ιδρυτ και σμβουλο της εφημερδας «El Pais», Juan Luis Cebrian (1998), η επινηση του αλφβητου, πρτα, και της τυπογραφας, πειτα, συνβαλλε σημαντικ στην προδο της γνσης και της επιστμης, γιατ το αλφβητο επτρεπε να εκφρσουμε ννοιες, εν η τυπογραφα να τις αναπαργουμε και να τις διαδδουμε.

H εμφνιση της τυπογραφας, γρφει η Καθηγτρια του Πανεπιστημου του Michigan, Elizabeth Eisenstein: «εχε τερστια συμβολ στη στριξη και την επιτχυνση των διαδικασιν που οδγησαν στην αφπνιση του ευρωπακο πνεματος, στην νοδο του πνευματικο επιπδου των λαν της Ευρπης, καθς και στη γργορη προδο της επιστμης».

Στο τλος της περασμνης χιλιετας το περιοδικ Time αναγνρισε την κοινωνικοπολιτιστικ σημασα της εφερεσης της τυπογραφας και χαρακτρισε την εφερεση του Γουτεμβργιου, ως το κρισιμτερο γεγονς της χιλιετας.

Η εποχ της ντυπης επικοινωνας διακρνεται σε τσσερις περιδους:

  1. Την Α περοδο (απ την εφερεση της Τυπογραφας μσα 15ου αινα – τα μσα του 19ου αινα) κατ την οποα, αν και η εκτπωση γνεται με μηχανικ τρπο, η στοιχειοθεσα και η κατασκευ της πλκας για την αναπαραγωγ των εικνων γνεται με χειρωνακτικς διαδικασες.
  2. Την Β περοδο (απ τα μσα του 19ου αινα – τα μσα του 20ου αινα), κατ την οποα επικρατε η εκμηχνιση λων των διαδικασιν παραγωγς.
  3. Την Γ περοδο (απ τα μσα του 20ου αινα – τη δεκαετα του 1980), κατ την οποα περσαμε απ τη στοιχειοθεσα θερμο μετλλου στη φωτοστοιχειοθεσα και στην απσυρση των μεταλλικν τυπογραφικν στοιχεων.
  4. Την Δ περοδο (απ την δεκαετα του 1980 –), κατ την οποα λες οι διαδικασες ψηφιοποιονται, το φιλμ αποσρεται και νες μθοδοι εκτπωσης εφευρσκονται.

Α' ΠΕΡΙΟΔΟΣ ‐ Η EΦEYPEΣH THΣ TYΠOΓPAΦIAΣ

H ανπτυξη της τυπογραφας τον 15ο αινα στη Δυτικ Ευρπη πτυχε λγω διφορων σνθετων και αλληλνδετων παραγντων. Οι οποοι ταν:

  • η ανπτυξη του εμπορου και η ευημερα,
  • η πτση της φεουδαρχικς κοινωνας,
  • η ανπτυξη των Πανεπιστημων και η διδοσης της βασικς εκπαδευσης στην Αναγννηση
  • το νο εμπριο των χειρογρφων

Οι εγκαταστσεις και τα υλικ που απαιτθηκαν για να μετατρψουν την ιδα σε πρξη υπρξαν στη φυσικ τους μορφ. Το χαρτ, το μελνι και το πιεστριο (σταφυλοπιεστριο) καθς και η τεχνολογα για να δημιουργηθε το χυτ μεταλλικ στοιχεο ταν διαθσιμα.

Η στοιχειοθεσα – η οποα εχε αποτχει στην Κνα – πτυχε στη Ευρπη, εξ αιτας του μικρο αριθμο χαρακτρων (γραμμτων) του αλφαβτου που χρειζονταν οι ευρωπακς γλσσες.

Επσης μια μεγλη, ευρως καθιερωμνη, αγορ εξασφλισε τι αυτ η να επιχερηση θα καλψει μια κοινωνικ ανγκη.

Β ΠΕΡΙΟΔΟΣ ‐ BIOMHXANIKH EΞEΛIΞH TΩN MEΘOΔΩN KAI TEXNIKΩN ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ

Βιομηχανικ επανσταση: Στα τλη του 18ου και αρχς του 19ου αινα συνβη η σημαντικτερη τεχνολογικ, κοινωνικοοικονομικ και πολιτιστικ αλλαγ, προγγελος μιας εποχς τεχνικς καινοτομας που ρχισε στη Μεγλη Βρετανα και διαδθηκε σε λο τον κσμο. Κατ τη διρκεια εκενης της εποχς, μια οικονομα βασισμνη στη χειρωνακτικ εργασα αντικαταστθηκε απ την επικρτηση της βιομηχανας και την κατασκευ των μηχανημτων.

Τα Αποτελσματα της βιομηχανικ επανστασης:

  • Ευρτατη διδοση των βιομηχανικν μεθδων παραγωγς
  • Δημιουργα του εργοστασου
  • Ανπτυξη της σγχρονης πλης
  • Διερυνση των ελευθεριν
  • Αξηση των εισοδημτων των ασθενστερων οικονομικ τξεων
  • Bελτωση της βασικς εκπαδευσης
  • Μεωση του αναλφαβητισμο
  • Aυξανμενη επιθυμα για γνση και επικοινωνα
  • Ανγκη διαφμισης απ την εμφνιση βιομηχανικν προντων

Oι σημαντικτερες καινοτομες στην Τυπογραφα τον 19ο αινα
Μχρι τις αρχς 19ου αινα 350 και πλον χρνια μετ τον Γουτεμβργιο καμα ουσιαστικ αλλαγ στην τυπογραφα δεν υπρξε. Η διαδικασα της ντυπης επικοινωνας που τθηκε σε κνηση απ τον Γουτεμβργιο αναγεννθηκε ως αποτλεσμα της εκβιομηχνισης.

  • (1798) – εφερεση της λιθογραφας (Alois Senefelder)
  • (1811‐14) – εφερεση του ατμοτροφοδοτομενου κυλινδρικο πιεστηρου υψιτυπας του Friedrich Koenig.
  • (1826) – εφερεση της φωτογραφας (Joseph Niepce)
  • (1830) – εφερεση της στερεοτυπας (Jean B. Genoux)
  • (1850) – εφερεση της τσιγκογραφας (Firmin Gillot)
  • (1863) – εφερεση του περιστροφικο πιεστηρου υψιτυπας (William Bullock)
  • (1884) – εφερεση της λινοτυπας (Ottmar Mergenthaler)
  • (1887) – εφερεση της μονοτυπας (Tolbert Lanston)
  • (1890) – εφερεση του ρστερ (Frederick Ives)
  • (1895) – εφερεση της περιστροφικς βαθυτυπας (Karl Klic)
  • (1904) – εφερεση της λιθογραφας offset (Ira W. Rubel)
  • (1907) – εφερεση της μεταξοτυπικς γζας (Samuel Simon)

Γ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ‐ Η ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΩΝ ΜΕΤΑΛΛΙΚΩΝ ΤΥΠΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ

Η σημαντικ καινοτομα που χαρακτηρζει αυτ τη περοδο εναι η εφερεση της φωτοστοιχειοθεσας με συνπεια η υψιτυπα, ως κρια μθοδος εκτπωσης βιβλων για πεντακσια και πλον χρνια, να δσει τα σκπτρα της στην επιπεδοτυπα (λιθογραφα offset).
Την δια εποχ εμφανζονται οι πρτοι σαρωτς εικνων (scanners), που δνουν τη δυναττητα ψηφιοποησης των εικνων.

Δ ΠΕΡΙΟΔΟΣ – ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΟΧΗ

H Δ περοδος της ντυπης επικοινωνας συμππτει με την «τρτη επανσταση», τη λεγμενη «ψηφιακ επανσταση», που ξεκνησε στη δεκαετα του 1980 και διευρνεται στις μρες μας, χει να κνει χι τσο με το ψηφιακ παραγμενο ντυπο αλλ με τα «να μσα επικοινωνας», τους ηλεκτρονικος υπολογιστς και το διαδκτυο.

Η πλρης ψηφιοποηση εικνων και κειμνου και η ανπτυξη νων μεθδων εκτπωσης (ψηφιακ εκτπωση) και νων μσων μαζικς επικοινωνας (internet, multimedia, e‐book) δημιουργε να δεδομνα, στε να μιλμε σμερα για να νο σταθμ στις επικοινωνες, την «ψηφιακ εποχ».

Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ

Η χραξη σχεδων σε ξλινες πλκες και η εκτπωσ τους σε κλωστοφαντουργικ προντα στην Ανατολ απ τον 6ο αινα θα μποροσε να θεωρηθε ο νμιμος πρδρομος της ξυλογραφας. Η ξυλογραφα αξζει σως την πιο τιμητικ θση στην ιστορα της εκτπωσης, δεδομνου τι εναι η αρχαιτερη, η αμεστερη, και δυνμει της μεγλης απλτητς της, αναμφβολα το δημοκρατικτερο μσο καλλιτεχνικς κφρασης και πολλαπλασιασμο της τχνης.

Η ξυλογραφα αποδεχτηκε ο πολτιμος σμμαχος των κινητν τυπογραφικν στοιχεων. Η εφερεση και η διδοση της τυπογραφας δημιοργησε τις προποθσεις για την μεγλη ανπτυξη της ξυλογραφας, με την οποα ασχολθηκαν μεγλοι καλλιτχνες, πως ο Albrecht Dürer ο Lucas Cranach, ο Hans Holbein κ.α., κυρως για την εικονογρφηση των τυπωμνων βιβλων.

Η ανγκη για μεγαλτερη λεπτομρεια στις εικονογραφσεις οδγησε στην ανπτυξη των τεχνικν της χαλκογραφας και της λιθογραφας.

πως με μεγλη μφαση υποστηρζει ο τως φορος του Μητροπολιτικο Μουσεου της Νας Υρκης, William Ivins, «Το γεγονς τι πανομοιτυπες εικνες, χρτες και διαγρμματα μποροσαν να χρησιμοποιηθον συγχρνως απ αναγνστες σε διφορα μρη αποτλεσε επανσταση στις επικοινωνες».

H συμβολ των ντυπων εικνων στη γενικτερη εξλιξη της γνσης και της κοινωνας της πληροφορας.
Οι ντυπες εικνες:

  • Κοινωνικοποησαν την Τχνη.
  • Προσφεραν οπτικ βοθεια για την κατανηση του κειμνου.
  • Περιρισαν τα μεταφραστικ προβλματα και τις γλωσσικς διαιρσεις.
  • Με την αναπαραγωγ σχημτων και διαγραμμτων βοθησαν στην κατανηση των καννων της επιστμης και συνβαλαν στην ανπτυξ της.
  • παιξαν σημαντικ ρλο στην ανπτυξη ορισμνων επιστημονικν τομων, πως η αρχιτεκτονικ, η γεωμετρα, η βοτανικ, η γεωγραφα, η αστρονομα, ιατρικ, κ.λπ., στις οποες οι εικνες επιτελον πολ αυξημνες λειτουργες.
  • Βοθησαν στην ανπτυξη της τεχνολογας.
  • Με τη διδοση των εντπων χαρτν επδρασαν στην αρτιτερη γνση του χρου, και καθρισαν την παγωση των τεχνικν αναπαρστασς του, διαμορφνοντας κοιν μεθοδολογα. κλπ.

Παρλληλα με τη συμβολ τους στην προδο της γνσης οι ντυπες εικνες, ως μσα μαζικς οπτικς επικοινωνας που επιδρον μεσα στα συναισθματα και τις προκαταλψεις των ανθρπων, χρησιμοποιθηκαν:

  • Στην παραπληροφρηση.
  • Στην προπαγνδα.
  • Στην προθηση στχων και επιδιξεων.

ΒΑΣΙΚΗ ΑΡΧΗ EKTYΠΩTIKΩΝ MEΘOΔΩΝ

H βασικ αρχ κθε εκτυπωτικς μεθδου εναι να παρχει ναν τρπο μεταφορς του μελανιο μνο σε εκενες τις περιοχς που πρπει να εκτυπωθον. Στις παραδοσιακς μεθδους εκτπωσης αυτ πραγματοποιεται απ τον φορα της εκτπωσης, την πλκα εκτπωσης, η οποα προσδιορζει την εκτυπσιμη και μη εκτυπσιμη περιοχ.
Το φυσικ προφλ της εκτυπωτικς πλκας εναι το πιο διακεκριμνο χαρακτηριστικ που καθορζει την μθοδο εκτπωσης και ορζει τις εφαρμσιμες διαφοροποισεις της.
Αν και αλλζουν συνεχς τα μσα, τα υλικ, οι διαδικασες και η τεχνολογα, η βασικ αρχ των εκτυπσεων παραμνει η δια.

Οι τσσερις βασικς μθοδοι εκτπωσης
Υψιτυπα (Relief printing) – ανγλυφη εκτυπωτικ πλκα.
Βαθυτυπα (Intaglio) – εσγλυφη εκτυπωτικ πλκα.
Επιπεδοτυπα (Planography) – εππεδη εκτυπωτικ πλκα.
Διατυπα (Screen printing) – διτρητη εκτυπωτικ πλκα.

Eικ.5. Τα στδια της υψιτυπικς εκτπωσης

Eικ.6. Τα στδια της βαθυτυπικς εκτπωσης

Εικ. 7. Τα στδια της λιθογραφικς εκτπωσης

      

Εικ.8. Τα στδια της μεταξοτυπικς εκτπωσης

 

15/09/2017 : - ( 2)
13/09/2017 : - ( 1)
10/07/2017 : HELGRAMED
26/06/2017 : BIOMEX FESPA 2017
20/06/2017 : FESPA 2017
16/06/2017 : Durst Brixen
14/06/2017 : Email Marketing:
07/06/2017 : Zapadel FESPA 2017
02/06/2017 : Fespa 2017 - Tsekmeres
02/06/2017 : FESPA 2017:
01/06/2017 : Horror Vacui* | design
30/05/2017 : FESPA 2017: Graphcom
29/05/2017 : Polyprint @ FESPA 2017
26/05/2017 : H Drupa 2020
24/05/2017 : IMAGCO @ FESPA
19/05/2017 :
18/05/2017 : Canon FESPA 2017
18/05/2017 : | 9-16 2017
17/05/2017 : 100 Posters for Crete:
17/05/2017 : Highlights FESPA 2017
11/05/2017 : FESPA
03/05/2017 :
28/04/2017 : 3 FESPA 2017
28/04/2017 :
28/02/2017 : Epson
22/12/2016 : MGI Meteor Unlimited Colors SEDI
16/11/2016 :
14/11/2016 :
25/10/2016 :
09/09/2016 :
30/08/2016 :
22/06/2016 :
22/06/2016 : Water Transfer
15/06/2016 : : 92%
13/04/2016 :
25/02/2016 : social media
18/01/2016 : , brands !
12/01/2016 :
15/12/2015 : ;
11/12/2015 : 3D : HP
02/12/2015 : Crisis is a greek word
01/12/2015 : ;
30/11/2015 : … !
24/11/2015 : InPrint 2015:
18/11/2015 :
09/11/2015 : NFC





Google+ | | | 2006 All rights reserved Designed by ORGINSTUDIOS.COM