Αναζήτηση
Προχωρημένη αναζήτηση
Εταιρεία Κατάλογος Νέα Θέματα Μικρές Αγγελίες Διαφημιζόμενοι Χρήσιμα
graphicarts.gr > Ενημέρωση > Αρθρα - Θέματα 23 Νοεμβρίου 2017 | Τελευταία Ενημέρωση: 24/10/2017
Αρθρα - Θέματα
  Νέα - Ανακοινώσεις
  Νέες εκδόσεις
  Τεχνικά Θέματα
  Διαγωνισμοί
  Εκθέσεις - Συνέδρια
  Παρουσιάσεις εξοπλισμού
  Παρουσιάσεις προϊόντων
  Παρουσιάσεις υπηρεσιών
  Drupa 2008
  Drupa 2012
  Drupa 2016
  Outside
  Graphica 2017

Marketing Services

Ο πιο αξιόπιστος οδηγός σας παρέχει τη βάση δεδομένων του για στοχευμένη προβολή
Θα σας χρειαστούν
Τεχνικά θέματα
Links

Οι Ηπειρώτες τυπογράφοι της Βενετίας (μέρος 2ο)

Κατσαρού Ελένη – Θερινό εργαστήριο Γραφικών Τεχνών – Μουσείο Τυπογραφίας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων - Ιούλιος 2017

Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ

Η οικογένεια Θεοδοσίου καταγόταν από τα Ιωάννινα και υπήρξε μια από τις μεγάλες ηπειρωτικές εμπορικές οικογένειες, οι οποίες εγκαταστάθηκαν τον 17ο και 18ο αιώνα στη Βενετία. Οι Θεοδοσίου διέθεταν εμπορική εταιρεία (compagnia) εδρεύουσα στα Ιωάννινα και τη Βενετία, όπου συνεργάζονταν παράλληλα με τις ηπειρωτικές εμπορικές οικογένειες των Μαρούτση, Καραγιάννη, Σάρου, Σελέκη και των Κερκυραίων αδελφών Μίλια. Οι ίδιοι
ασχολήθηκαν με το εμπόριο των προϊόντων της Ελλάδας, όπως είναι το ελαιόλαδο, το μετάξι, βαμβακερά νήματα, δέρματα, σφουγγάρια κ.ά.

Η οικογένεια Μαρούτση από την Ήπειρο ασχολήθηκε με το εμπόριο στη Βενετία και τα Ιωάννινα. Στη Βενετία οι Μαρούτσηδες ασχολήθηκαν στη διοίκηση της ελληνικής κοινότητας, ανέλαβαν πολλές φορές το προεδρικό αξίωμα και ασχολήθηκαν με αγαθοεργίες, ενώ κορυφαία προσφορά της οικογένειας ήταν η ίδρυση της «Μαρουτσαίας Σχολής Ιωαννίνων» το 1742. Πρώτος διευθυντής ήταν ο ελληνιστής, λόγιος κληρικός και κορυφαίος διδάσκαλος και μία από τις σπουδαιότερες μορφές του νεώτερου Ελληνισμού Ευγένιος Βούλγαρης, ο οποίος καθιέρωσε τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών, της νεότερης
φιλοσοφίας και της ελληνικής γλώσσας. Το 1805 η σχολή, παίρνει το όνομα του μεγάλου Ιωαννίτη ευεργέτου Ζώη Καπλάνη, εμπόρου στη Ρωσσία, σαν Καπλάνειος Σχολή και τίθεται υπό την προστασία του Πατριαρχείου.

Ο γιαννιώτικος οίκος των «Σελέκη - Σάρου» δραστηριοποιήθηκε σε εμπορικές
συναλλαγές μεταξύ Δύσης (Βενετία) και Ανατολής (δυτικά παράλια του ελλαδικού χώρου).
Ο εμπορικός οίκος συνεργάστηκε με εβραίους εμπόρους των Ιωαννίνων, οι οποίοι διακινούσαν το εμπόρευμα του οίκου εντός του ελλαδικού χώρου. Ο οίκος των «Σελέκη – Σάρου» εξήγαγε δέρματα, γούνες, κερί, χονδρά υφάσματα και φυτικά χρώματα, ενώ παράλληλα εισήγαγε από τη Βενετία ένα κύκλο βιοτεχνικών προϊόντων από βελόνια μέχρι και χρυσά φύλλα που προορίζονται για αγιογραφικές εικόνες.

Κατάστιχο φορτωτικών του εμπορικού οίκου Σελέκη και Σάρου
(28 Ιουνίου 1723 - 12 Μαρτίου 1728) - Istituto Ellenico di Venezia

Ο Δημήτριος Θεοδοσίου ήταν εκείνος που σε ηλικία 22 ετών βρέθηκε στη Βενετία για σπουδές και εξεύρεση εργασίας. Μετά από μεσολάβηση της οικογένειας Μαρούτση ο ίδιος βρέθηκε στο τυπογραφείο του Γλυκή. Εκεί έμαθε την τέχνη και την άσκησε τα 8 έτη ως μαθητευόμενος τυπογράφος. Το 1745 τον συναντάμε ως διευθυντή του ίδιου του τυπογραφείου και ιδιοκτήτη καταστήματος βιβλίων. Ο ίδιος το 1755 ζητάει την άδεια να ανοίξει το δικό του τυπογραφείο, αυτό όμως καθίσταται αδύνατο λόγω της αντίδρασης του Νικόλαου Γλυκή, αν και είχε την θετική ψήφο της Συντεχνίας των Βιβλιοπωλών και Τυπογράφων. Ωστόσο με απόφαση της Βενετικής Γερουσίας στις 5 Απριλίου 1755
κατόρθωσε να ιδρύσει το δικό του τυπογραφείο, στην περιοχή του Αγίου Ιωάννου του Βαπτιστού στην Bragora σε μια εποχή όπου η βενετική τυπογραφία παρουσίαζε κάμψη.

Στις 12 Απριλίου 1769 και σε ηλικία 65 ετών ο Δημήτριος Θεοδοσίου υποβάλει αίτηση στη Βενετική Γερουσία να αναλάβει ως συνιδιοκτήτης στο τυπογραφείο ένα από τα παιδιά του αδερφού του Ανδρέα για να μάθει την τέχνη και να κληρονομήσει ύστερα την επιχείρηση. Έτσι το τυπογραφείο ανέλαβε ο Πάνος Θεοδοσίου το 1769 και σε ηλικία 15 χρονών.

Ο Δ. Θεοδοσίου, στα μέσα του 18ου αιώνα ανοίγει το τρίτο ελληνικό τυπογραφείο, στη συνοικία του San Giovanni Battista in Bragora, σε μικρή απόσταση από την καρδιά της ελληνικής κοινότητας και από τα τυπογραφεία - βιβλιοπωλεία των Γλυκήδων και των Bortoli που βρίσκονταν στην ίδια συνοικία. H επιχείρηση προγραμματίζει την παράλληλη έκδοση ελληνικών, σλαβικών και αρμένικων βιβλίων, προκειμένου να εξασφαλίσει τη βιωσιμότητα της σε μια εποχή ισχυρού ανταγωνισμού.

Ο Θεοδοσίου ήταν κάτοχος πιεστηρίων και ελληνικών τυπογραφικών στοιχείων, ενώ το 1754 φαίνεται ότι έχει αρχίσει να αποκτά και σλαβικά τυπογραφικά στοιχεία. Όταν η κρίση συνεχίζει μέχρι και το 1810 το τυπογραφείο άρχισε να χρησιμοποιεί καινούργια τυπογραφικά στοιχεία, καλό τυπογραφικό χαρτί και μελάνη καλής ποιότητας, ενώ έδωσε ιδιαίτερη προσοχή στο δέσιμο των βιβλίων. Τέλος αξίζει να σημειωθεί πως τα τέσσερα βενετικά τυπογραφεία των Γλυκύ, Σάρου, Bortoli και Θεοδοσίου χρησιμοποιούσαν για την εικονογράφηση πολλές φορές τις ίδιες αναπαραστάσεις.

Το τυπογραφείο έκλεισε το 1824, στα χρόνια του ανιψιού και διαδόχου του Δημητρίου, Πάνου Θεοδοσίου, έχοντας στο ενεργητικό του, από πλευράς ελληνικών εκδόσεων, βιβλία κυρίως θρησκευτικά και διδακτικά, ιστορικές πραγματείες και μερικά λαϊκά αναγνώσματα.

Το τυπογραφικό σήμα των Θεοδοσίου ήταν ο δικέφαλος αετός. Οι πτέρυγες του αετού παρουσιάζονται είτε ανοιχτές προς τα πάνω, είτε προς τα πλάγια. Στο αριστερό του πόδι φαίνεται να κρατάει ξίφος, ενώ στο δεξί κεραυνό. Ανάμεσα από τα δύο κεφάλια του αετού υπάρχει στέμμα, ενώ και απ τις δυο πλευρές υπάρχουν τα αρχικά του ονόματός του «Δ.Θ.».

Tο παλιό τυπογραφείο του Θεοδοσίου ανέλαβε στη συνέχεια ο Γεώργιος Διαμαντίδης το 1836. H επιχείρηση τότε επονομάστηκε “Φοίνιξ” και λειτούργησε μέχρι και το 1899.

Συλλογή Τυπογραφίας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Διαβάστε επίσης
18/09/2017 : Οι Ηπειρώτες τυπογράφοι της Βενετίας (μέρος 3ο)
17/09/2017 : Οι Ηπειρώτες τυπογράφοι της Βενετίας (μέρος 2ο)
16/09/2017 : Οι Ηπειρώτες τυπογράφοι της Βενετίας (μέρος 1ο)
15/09/2017 : ΤΥΠΟΓΡΑΦΙΑ - Η σπουδαιότητα της Ιστορικής γνώσης ως άρρηκτη συνέχεια της εξέλιξης (μέρος 2ο)
13/09/2017 : ΤΥΠΟΓΡΑΦΙΑ - Η σπουδαιότητα της Ιστορικής γνώσης ως άρρηκτη συνέχεια της εξέλιξης (μέρος 1ο)
10/07/2017 : Η θέση της HELGRAMED για την επαναλειτουργία του τμήματος ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
26/06/2017 : Η συμμετοχή της BIOMEX στη FESPA 2017
20/06/2017 : Η ΑΕΝΤΕΠ ΑΕΒΕ στη FESPA 2017
16/06/2017 : Πρωτοποριακή τελετή της Durst στο Brixen
14/06/2017 : Email Marketing: Ένα ισχυρό εργαλείο επικοινωνίας
07/06/2017 : Σημαντική και ενδιαφέρουσα η παρουσία της Zapadel στην FESPA 2017
02/06/2017 : Fespa 2017 - Η παρουσία της εταιρείας Tsekmeres
02/06/2017 : FESPA 2017: Μια επιτυχημένη έκθεση κατά γενική ομολογία
01/06/2017 : Horror Vacui* | Η αξία του κενού χώρου για το design και την οπτική επικοινωνία
30/05/2017 : FESPA 2017: Μια επιτυχημένη έκθεση για την Graphcom
29/05/2017 : Polyprint @ FESPA 2017
26/05/2017 : H Drupa 2020 μετακινείται μια εβδομάδα νωρίτερα
24/05/2017 : IMAGCO @ FESPA
19/05/2017 : Σκέψεις για τον κλάδο των Γραφικών Τεχνών
18/05/2017 : Η Canon στη FESPA 2017
18/05/2017 : Θερινό εργαστήριο Γραφικών Τεχνών | 9-16 Ιουλίου 2017
17/05/2017 : 100 Posters for Crete: Μια πρωτότυπη έκθεση αφισών γραφιστικής με θέμα την Κρήτη
17/05/2017 : Highlights από την FESPA 2017
11/05/2017 : Οι επισκέπτες τολμούν να τυπώσουν διαφορετικά στην φετινή μεγαλύτερη έκθεση της FESPA
03/05/2017 : Νέες μελέτες συσκευασίας για την ελληνική αγορά
28/04/2017 : 3 ελληνικές εταιρείες στην FESPA 2017
28/04/2017 : Δραματική συρρίκνωση στον Τύπο καταγράφει η ΕΛΣΤΑΤ
28/02/2017 : Η τεχνολογία ψηφιακής εκτύπωσης της Epson στη πασαρέλα
22/12/2016 : Το MGI Meteor Unlimited Colors και η εταιρία SEDI παράγουν δημόσια έγγραφα με ψηφιακή χρυσοτυπία για τη Γαλλική Κυβέρνηση
16/11/2016 : Το μέλλον της λειτουργικής εκτύπωσης
14/11/2016 : Η κιβωτός της ελληνικής τυπογραφίας
25/10/2016 : Αυξανόμενες απαιτήσεις στη συσκευασία τροφίμων
09/09/2016 : Γιατί το μελάνι παίζει ρόλο στην ψηφιακή εκτύπωση μεγάλου μεγέθους
30/08/2016 : Συχνά λάθη προς εκτύπωση
22/06/2016 : Ανοίγοντας την πόρτα στην ψηφιακή εκτύπωση συσκευασίας
22/06/2016 : Εκτύπωση Water Transfer
15/06/2016 : ΕΡΕΥΝΑ: Το 92% των φοιτητών προτιμά τα έντυπα βιβλία
13/04/2016 : Επιστήμονες αναπτύσσουν νέα μέθοδο για να ενσωματώσουν ηλεκτρονικές οθόνες σε χάρτινες συσκευασίες
25/02/2016 : Η σημασία της ποιοτικής συσκευασίας για το ηλεκτρονικό εμπόριο και ο ρόλος των social media
18/01/2016 : Οι λειτουργικές, οικολογικές πλαστικές συσκευασίες κατακτούν brands και καταναλωτές!
12/01/2016 : Ένα στυλό που σας συνδέει με τον ηλεκτρονικό κόσμο
15/12/2015 : Επικοινωνείτε σωστά την επιχείρησή σας;
11/12/2015 : Συζήτηση γύρω από την 3D εκτύπωση: Η HP μπαίνει δυναμικά στην αγορά
02/12/2015 : «Crisis is a greek word» με πέμπτο σταθμό την Καλιφόρνια
01/12/2015 : Είναι αρκετές οι κινήσεις που γίνονται για την προσέλκυση των νέων στον τομέα της εκτύπωσης;
30/11/2015 : Εκτυπώνοντας χωρίς… μελάνι!
24/11/2015 : InPrint 2015: Μοναδική τεχνολογική πλατφόρμα για τον τομέα της βιομηχανικής εκτύπωσης





Google+ | Επικοινωνία | Όροι χρήσης | ΒΙΒΛΙΟ ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ © 2006 All rights reserved Designed by ORGINSTUDIOS.COM